Παρά το γεγονός ότι έχουν τεθεί σε ισχύ από τη δημοσίευσή τους το 2019, μόλις η σταδιακή εφαρμογή τους ξεκίνησε το 2020. Αρχικά, οι πρώτες αλλαγές είχαν προγραμματιστεί για την 1η Ιουλίου, αλλά λόγω της κρίσης του COVID-19, η εφαρμογή τους καθυστέρησε.
Οι τελευταίες τροποποιήσεις του νόμου είναι οι ακόλουθες:
31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2020
• Ξεκινά η μερική εφαρμογή του κανονισμού της ΕΕ 2019/947.
• Ευρωπαϊκό μητρώο χειριστών (εγγραφή AESA και ευρωπαϊκό αποθετήριο EASA).
1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022
• Οι εθνικοί κανονισμοί δεν ισχύουν πλέον.
• Λήγει η προθεσμία για τη μετατροπή του μητρώου των χειριστών και της πιλοτικής πιστοποίησης στο πρότυπο που καθορίζεται από τους νέους κανονισμούς EASA drone.
1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023
• Μπορούν να πωληθούν μόνο αεροσκάφη με σήμανση EC.
• Τίθεται προθεσμία για τη διεξαγωγή επιχειρήσεων UAS σε συλλόγους και ενώσεις σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία.
Ο EASA ανέφερε ότι το νέο ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο εφαρμόζεται σε όλα τα UAS (μη επανδρωμένα εναέρια συστήματα), ανεξάρτητα από το αν είναι αυτόνομα ή απομακρυσμένα, και ανεξάρτητα από τη μάζα ή τη χρήση τους.
Σημειώνεται ότι εξαιρούνται από τους περιορισμούς τα αεροσκάφη και το στρατιωτικό προσωπικό, η έρευνα και διάσωση, η αστυνομία, οι τελωνειακοί και οι συνοριακοί πράκτορες, οι πυροσβέστες, οι λιμενικοί και άλλες αρχές ασφαλείας, όπως και άλλες αρχές γενικότερα.
Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί περιλαμβάνουν :• Τον κανονισμό 2019/945 της 12ης Μαρτίου 2019, με στόχο τη ρύθμιση των απαιτήσεων και των προδιαγραφών των κατασκευαστών UAS (Συστήματα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών ή μη επανδρωμένα αεροσκάφη).• Τον Κανονισμό 2019/947, της 24ης Μαΐου 2019, ο οποίος ρυθμίζει τη χρήση UAS από χειριστές ερασιτέχνες η επαγγελματίες. • Τον Κανονισμό 2020/746, της 4ης Ιουνίου 2020, για την τροποποίηση των ημερομηνιών εφαρμογής που αναφέρονται στην IR 2019/947, προκειμένου να ληφθεί υπόψη η πανδημία του COVID-19.
Ευχαριστούμε τον συνεργάτη μας κ. Νίκο Τσούμα από την www.dronexprts.com για τις πληροφορίες.