Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ασφάλεια της αεροπορίας (EASA): Η πρόταση NPA 2024-06 για την πλοïμότητα και τη λειτουργία των drones

- Advertisement -

Ο Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA) είναι ο κύριος φορέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση και την εποπτεία της ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας στην Ευρώπη. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, ο EASA παρουσίασε την Πρόταση Τροποποίησης NPA 2024-06, η οποία στοχεύει στην καθιέρωση ενός ολοκληρωμένου κανονιστικού πλαισίου για τη λειτουργία και την πλοιημότητα των Συστημάτων Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ), με έμφαση στην «ειδική κατηγορία».

Στόχοι και Εύρος της Πρότασης NPA 2024-06

Η πρόταση αυτή έχει ως κύριο στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου υψηλού επιπέδου ασφάλειας για τα ΣμηΕΑ που υπόκεινται σε πιστοποίηση και λειτουργούν στην «ειδική κατηγορία».

Η EASA αποσκοπεί επίσης στη:

Δημιουργία ασφαλών συνθηκών για τη λειτουργία των ΣμηΕΑ στον εναέριο χώρο U-space.

Προώθηση της καινοτομίας και της ανάπτυξης στον τομέα της Καινοτόμου Εναέριας Κινητικότητας (IAM) μέσω ενός ρυθμιστικού πλαισίου που δεν περιορίζει αδικαιολόγητα την ανάπτυξη της αγοράς.

Παροχή καθοδήγησης στις αρμόδιες αρχές των κρατών-μελών της ΕΕ για την εφαρμογή των κανονισμών των ΣμηΕΑ.

Εξασφάλιση ότι οι εμπλεκόμενοι φορείς κατανοούν τις ιδιαιτερότητες της λειτουργίας των ΣμηΕΑ σε σχέση με την επανδρωμένη αεροπορία.

1. Αρχική Πλοïμότητα των ΣμηΕΑ

Η NPA 2024-06 προτείνει την εισαγωγή νέων και την τροποποίηση υπαρχόντων Αποδεκτών Μέσων Συμμόρφωσης (AMC) και Καθοδηγητικού Υλικού (GM) για την αρχική πλοιημότητα των ΣμηΕΑ που υπόκεινται σε πιστοποίηση. Αυτές οι τροποποιήσεις περιλαμβάνουν την έκδοση πιστοποιητικών τύπου για τα ΣμηΕΑ και των αντίστοιχων πιστοποιητικών για τις Μονάδες Ελέγχου και Παρακολούθησης (CMU). Οι πτήσεις δοκιμών που απαιτούνται για την πιστοποίηση θα πρέπει να συμμορφώνονται με συγκεκριμένα πρότυπα και να περιλαμβάνουν ελάχιστο αριθμό ωρών πτήσης, ανάλογα με την πολυπλοκότητα του σχεδίου και το επιχειρησιακό σενάριο.

2. Συνεχιζόμενη Πλοïμότητα και Συντήρηση των ΣμηΕΑ

Η πρόταση αυτή εισάγει επίσης ένα πλήρες πλαίσιο για τη συνεχιζόμενη πλοïμότητα και τη συντήρηση των ΣμηΕΑ. Σύμφωνα με τις προτάσεις, οι πιστοποιημένες μονάδες και τα εξαρτήματα των ΣμηΕΑ πρέπει να υποβάλλονται σε τακτική συντήρηση για να διασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία τους. Επιπλέον, η συντήρηση κρίσιμων εξαρτημάτων πρέπει να καταγράφεται και να υποστηρίζεται από επίσημα πιστοποιητικά, όπως το EASA Form 1.

Σε περιπτώσεις που τα ΣμηΕΑ δεν χρησιμοποιούνται πλέον για λειτουργίες υψηλού κινδύνου, οι ιδιοκτήτες τους έχουν τη δυνατότητα να παραδώσουν το πιστοποιητικό πλοïμότητας τους, ώστε να μην υποχρεούνται να τηρούν τις απαιτήσεις συντήρησης, εκτός αν είναι απαραίτητο για μελλοντικές επιχειρησιακές ανάγκες.

3. Κατηγορίες Λειτουργίας των ΣμηΕΑ

Η πρόταση καλύπτει την κατηγορία λειτουργίας “ειδική κατηγορία”, η οποία περιλαμβάνει υψηλότερου ρίσκου λειτουργίες ΣμηΕΑ, όπως πτήσεις πάνω από πυκνοκατοικημένες περιοχές ή κοντά σε κρίσιμες υποδομές. Για να διασφαλιστεί η ασφάλεια αυτών των λειτουργιών, η EASA προτείνει μια μεθοδολογία αξιολόγησης κινδύνου που καθορίζει πότε ένα ΣμηΕΑ απαιτεί πιστοποιητικό τύπου για να λειτουργεί σε αυτά τα περιβάλλοντα.

4. Ειδικές Κατηγορίες ΣμηΕΑ

Η πρόταση περιλαμβάνει ειδικές ρυθμίσεις για τα ερευνητικά ή πειραματικά ΣμηΕΑ, τα οποία μπορεί να εξαιρούνται από ορισμένες κανονιστικές απαιτήσεις ανάλογα με τον σκοπό και τη φύση της χρήσης τους. Τα ΣμηΕΑ που σχεδιάζονται ειδικά για ερευνητικούς ή πειραματικούς σκοπούς μπορούν να λειτουργούν υπό πιο ευέλικτους κανονισμούς, αρκεί να μην τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια.

5. Ανάλυση Κινδύνων και Ασφάλεια

Η ανάλυση κινδύνων είναι κεντρικό στοιχείο της πρότασης. Η EASA προτείνει συγκεκριμένα κριτήρια για την αξιολόγηση των κινδύνων που μπορεί να προκαλέσουν τα ΣμηΕΑ κατά τη λειτουργία τους. Η ανάλυση αυτή περιλαμβάνει την εκτίμηση του κινδύνου πρόσκρουσης σε πρόσωπα ή περιουσίες στο έδαφος, καθώς και τον κίνδυνο ζημιάς σε κρίσιμες υποδομές.

6. Υποχρεώσεις Οργανισμών και Αρχών

Η πρόταση εισάγει επίσης κανονισμούς για τις αρμόδιες αρχές και τους οργανισμούς που είναι υπεύθυνοι για την πλοïμότητα των ΣμηΕΑ. Οι οργανισμοί αυτοί υποχρεούνται να συνεργάζονται και να ανταλλάσσουν πληροφορίες σχετικά με τη συντήρηση και την πλοïμότητα των ΣμηΕΑ, ειδικά όταν οι μονάδες ελέγχου χρησιμοποιούνται από διαφορετικούς ιδιοκτήτες ή σε διαφορετικές περιοχές.

7. Εκπαίδευση και Πιστοποίηση Προσωπικού

Η πρόταση NPA 2024-06 εισάγει νέες απαιτήσεις για την εκπαίδευση και τα προσόντα του προσωπικού που ασχολείται με τη συντήρηση και τη διαχείριση των ΣμηΕΑ. Το προσωπικό πιστοποίησης πρέπει να διαθέτει βασικές γνώσεις σχετικά με τα πρότυπα συντήρησης και τις επιχειρησιακές απαιτήσεις, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η συμμόρφωση με τους κανονισμούς.

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Ο Νικόλαος Τσούμας είναι έμπειρος αρθρογράφος με πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της αεροπορίας και των τεχνολογιών drone. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Northumbria at Newcastle, UK, και έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακές σπουδές στον σχεδιασμό και τις επιχειρήσεις αεροδιαστημικών συστημάτων και θαλάσσιων εφαρμογών από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Επιπλέον, είναι πιστοποιημένος χειριστής αεροσκαφών και εκπαιδευτής ΣμηΕΑ. Η πλούσια εμπειρία του και η βαθιά γνώση του αντικειμένου τον καθιστούν έναν αξιόπιστο και καταξιωμένο επαγγελματία στον τομέα των ΣμηΕΑ.

Μάθετε τα πάντα για τα drones και αποκτήστε ευρωπαϊκό δίπλωμα χειριστή στην dronexprts.
Για περισσότερες πληροφορίες μπείτε εδώ : https://www.dronexprts.net/
Τηλ Επικοινωνίας: 210 220 1266, 6936540495 κ.Τσούμας Νικόλαος

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -
- Advertisement -

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ